AV Nijkerk junioren lopen zich in de top 10 van de BAV-Wintercup

Afgelopen zondag stond de laatste wedstrijd van de BAV Wintercup op het programma. De BAV Wintercup is een crosscompetitie over drie wedstrijden, welke worden gelopen in de bossen bij Baarn. Het mooi gelegen parcours loopt op en rond de camping “De Zeven Linden”. Deze regionale cross-competitie werd dit jaar al weer voor de 41ste keer georganiseerd.

Dit jaar was AV Nijkerk bij de C1 junioren vertegenwoordigd door Sanne Kalee en Cerique Rijerkerk. Tijdens de gehele competitie werd er een sportieve strijd tussen de twee atleten uitgevochten. Beide C-junioren zijn aan elkaar gewaagd. Het verschil tijdens de wedstrijden was dan elke keer een kwestie van seconden, welke deze competitie in het voordeel van Sanne uitviel. Door deze onderlinge strijd wisten zich tijdens de eerste twee crossen netjes in de top 15 te lopen. En tijdens de laatste wedstrijd behaalde ze zelfs twee top 10 plaatsen (Sanne 8ste en Cerique 9de). Daarmee werd Sanne 8ste en Cerique 9de in het eindklassement. Hiermee had Sanne de onderlinge strijd met Cerique in haar voordeel beslecht.

Voor deze atleten is het crossseizoen bijna voorbij. Zaterdag 6 februari lopen ze nog de laatste wedstrijd van de regionale cross-competitie in Almere. Om zich dan te gaan voorbereiden voor het baanseizoen dat in maart weer staat te beginnen.