WIEKENLOOP in HULSHORST op 16 AUGUSTUS 2017

Na een wekenlange voorbereiding stond op woensdagavond 16 augustus de Wiekenloop op het programma. Er hadden zich 8 fanatieke AVN-‘ers gemeld om aan dit evenement mee te doen. Voor velen van hen stond het lopen van een PR op de 10 km hoog op het verlanglijstje.
Er hadden zich in de tactische beschouwingen vooraf twee “treintjes” gevormd, één voor een tijd rond de 42’00” onder aanvoering van Johan Nijzink en één rond de 45’ 00” onder aanvoering van Wim Oudejans.
Met twee auto’s richting Hulshorst. Een mooie zomeravond, een beetje warm en broeierig misschien, maar verder prachtig weer. Een prachtige omgeving. De 10 km bestond uit twee rondjes van 5 km. Gerwin Munster beperkte zich tot een ronde en hoopte in het treintje van Wim mee te kunnen komen. De andere zeven gingen voor de 10 km. Het parcours was wat lastiger als vooraf ingeschat. Van het rondje van 5 km was 1 à 1,5 km onverhard, van (lang) gras tot (mul) zand en alles daar tussen in.

Wij liepen uiteraard in ons mooie, nieuwe AVN-shirt. Ons gaf dat toch een soort saamhorigheidsgevoel: je hoort bij een en dezelfde club. Van individu maakt het shirt je tot een groep, wat een goed gevoel gaf. Je merkte de herkenbaarheid ook aan reacties van toeschouwers en andere lopers.
De twee “machinisten”, Johan en Wim, gingen niet voor een persoonlijk record, de andere zes wel:

Gerwin van Munster 23’ 24” liep de 5 km en moest het “treintje Wim” laten lopen
Johan Nijzink 42’ 33” machinist van het eerste treintje
Jaapjan Verkerk 42’ 34” op 10 seconden na een PR, dus net niet
Klaas Noordhof 42’ 35” een nieuw PR
Rob Schuurman 42’ 46” een nieuw PR
Wim Oudejans 45’ 46” machinist van het tweede treintje
Gertjan van Veluw 45’ 46” een nieuw PR
Anne Mark van de Wielen 47’ 43” weliswaar uit het treintje gevallen, wel een nieuw PR

De tijden zijn inmiddels verwerkt op het overzicht van de Beste Seizoentijden 2017.

Zeer voldaan keerden wij terug naar Nijkerk, op naar het volgende evenement, met wellicht nieuwe doelen.

Mocht andere lopers/loopsters van AVN ook wedstrijden met anderen willen lopen, schiet Jaapjan Verkerk aan en hij zal je ongetwijfeld in de groepsapp op willen nemen.
Wim Oudejans