De lente was al zichtbaar en voelbaar bij deze gezellige regionale loop afgelopen zaterdag. De dag begon koud maar de zon gaf al genoeg warmte zodat de eerste korte broeken en singlets bij de lopers al gesignaleerd zijn!

Zo’n twintig sportieve kinderen deden mee voor de 2 km kidsrun. Enthousiast werden zij toe gejuicht bij de finish op de atletiekbaan van AVN. Altijd leuk om die kleintjes te zien rennen.

Voor de 5 en 10 km verschenen ruim 200 deelnemers aan de start. Het was een mooi deelnemersveld: supersnelle ervaren lopers maar ook mensen van de beginnersgroep van AVN die vol trots hun eerste 5 km wedstrijd hebben gelopen. Ook de leeftijden liepen uiteen: bij de 5 km liep (begeleid door haar vader) een klein meisje van 7 jaar parmantig mee,  terwijl de oudste deelnemers  begin 70 waren. Sportieve families waarbij de kinderen  door de ouders konden worden aangemoedigd voordat ze zelf gingen lopen. Groepjes lopers van de loopverenigingen uit Bunschoten en Baarn gingen ook voor de gezelligheid. Wist je trouwens dat er mensen zijn die wedstrijdkilometers verzamelen en hiervoor een insigne krijgen?

De organisatie bedankt alle deelnemers dat ze er (weer) waren en ziet iedereen graag weer terug bij de Halve van Nijkerk op 23 april of bij de Arkervaartloop 8 oktober. Ook worden alle sponsoren (de Boni, Univé, Ekoplaza, Simon Kroon, Peter Bokkers), de mensen van het Rode Kruis, de verkeersregelaarsploeg en alle vrijwilligers weer hartelijk bedankt voor hun bijdrage.

AVN-er Rianne van Esveld heeft een leuk persoonlijk verslagje gemaakt van haar wedstrijd. Lees hier haar ervaring.

Kijk voor alle uitslagen op www.uitslagen.nl

Prijswinnaars 2 km kidsrun:
Meisjes t/m 8 jaar: (1) Juultje van der Male, (2) Evi de Wit
Jongens t/m 8 jaar: (1) Bjorn Engel, (2) Thijs Erbe, (3) Silvan van Hussel
Meisjes t/m 11 jaar: (1) Esmee de Vis, (2) Demi Engel, (3) Noëlle Huijser
Jongens t/m 11 jaar: (1) Cas Hoksbergen, (2) Lucas de Swart, (3) Lars van Willigenburg

Prijswinnaars 5 km:
Dames senioren: (1) Linda van Bemmel, (2) Sanne Averesch, (3) Jeanique de Graaf
Heren senioren: (1) Niek Heldoorn, (2) Marc Averesch, (3) Leon van Hamersveld
Dames 40+: (1) Saskia Roest, (2) Femke Huijbreghts, (3) Monique Schoon
Heren 40+: (1) Wout Mensink, (2) Ramon de la Fuente, (3) Marco Klein Wassink

Prijswinnaars 10 km:
Dames senioren: (1) Hester Woudenberg, (2) Maaike van der Kaaij, (3) Jacinta Hop
Heren senioren: (1) Albert Meijer, (2) Camiel kruiswijk, (3) Arjan Korevaar
Dames 40+: (1) Monieke de Greef, (2) Aleida de Graaf, (3) Margreet de Jong
Heren 40+: (1) Hernie Valkengoed, (2) Theo Muys, (3) Marco Kalee

Klik hier voor de foto’s van de 2 km kidsrun.
Klik hier voor de foto’s van de prijsuitreiking van de 2 km kidsrun.
Klik hier voor de overige foto’s van de 5 km.
Klik hier voor de overige foto’s van de 10 km.
Klik hier voor de foto’s genomen langs de route.
Klik hier voor de finishfoto’s van de 5 en 10 km.