Oproep: Help je vereniging!!
Zoals iedereen weet drijft een vereniging op vrijwilligers. Mensen die met veel enthousiasme vaak veel tijd steken in zijn of haar vereniging. Zonder deze mensen wordt het lastig trainingen te geven, atleten tijdens wedstrijden te begeleiden, evenementen te organiseren of gewoon leuke dingen te doen met de leden. Maar ook voor het schoonhouden van het clubhuis, het onderhoud aan het gebouw en terrein zijn daar onderdeel van. Zo ook heeft AV Nijkerk behoeften aan mensen die zich voor de vereniging willen inzetten. Deze hulp is op allerlei vlakken is hulp welkom.

Binnen de jeugdafdeling zijn we naarstig op zoek naar mensen die het leuk vinden om onze jeugdafdeling te helpen met bijvoorbeeld het geven van trainingen, te assisteren tijdens trainingen en te begeleiden tijdens wedstrijden. Maar ook vrijwilligers die tijdens evenementen van de jeugd zaken regelen of kunnen helpen.

Trainer en assistent-trainers
Op dit moment is het trainersgilden van AV Nijkerk bij de jeugd niet optimaal bezet. Bij vakanties, ziekten of andere momenten dat er trainers afwezig zijn kunnen we dit niet op een juiste manier meer opvangen. Dit komt de vereniging niet ten goede. De kwaliteit van trainingen kan hierdoor niet worden gewaarborgd. Dit kan vervelende consequenties hebben, zoals het aanbieden van maximaal maar 1 training in de week aan elk jeugdlid. Dit is voor de leden die graag aan wedstrijden deelnemen geen goede ontwikkeling. Daarnaast zijn we ook genoodzaakt om een ledenstop in te voeren. Ook een situatie waar de vereniging niet op zit te wachten.

Als vereniging zijn we dan ook op zoek gegaan naar oplossingen voor dit probleem. Eén daarvan is het veranderen van trainingstijden. Hiermee konden we de beschikbare trainers efficiënter inzetten.
Maar ook deze trainers zijn vrijwilliger, en kunnen niet altijd op elk uur op de baan aanwezig zijn.
Het is dus belangrijk om naast de acties die vanuit het bestuur of jeugdafdeling zelf komen, dat er van “buitenaf” vrijwilligers worden aangetrokken.

Daarom wil de vereniging leden, ouder en/of voogden of wie dan ook enthousiasmeren om zich aan te sluiten bij ons trainersgilden of om voor de jeugd activiteiten te organiseren.

Cursus Assistent-baanatletiektrainer
Komend jaar starten we bij de vereniging met een cursus Assistent-baanatletiektrainer.
Dit is een korte interne cursus van drie workshops van 2,5 uur met aanvullende opdrachten die in de eigen trainerspraktijk kunnen worden uitgevoerd. Het doel van de cursus is assistenten opleiden die deeltaken van de trainer overnemen om zo de belasting voor de trainer te verminderen.

Hulp bij organisatie evenementen
Bij de pupillen zijn er een aantal momenten in het jaar waar we het organisatietalent en hulp daarbij we heel erg goed kunnen gebruiken. Zoals pannenkoeken bakken voor de laatste training voor de zomervakantie, soep en broodje tijdens de finale van het clubkampioenschap en het sinterklaasfeest.

Vind je dit leuk en wil je de vereniging op één of andere manier helpen, neem dan contact op met Remco Rijerkerk.