Clubrecords (jeugd)baanatletiek AV Nijkerk

Op deze pagina staan alle overzichten van de baanatletiek records (zowel jeugd als senioren) van AV Nijkerk. Kies hieronder een categorie om snel naar de records van de desbetreffende categorie te gaan. In de lijst vind je zowel de outdoor als indoor records.

De lijsten zijn bijgewerkt tot en met 31 mei 2022.

Regels voor clubrecords:

• Je bent in het bezit van een wedstrijdlicentie.
  • De prestatie is behaald in een officiële wedstrijd (bijvoorbeeld Atletiekunie-wedstrijd of clubkampioenschap).
  • De atleet stelt vast dat hij/zij een nieuwe PR heeft behaald. En geeft dit zelf door via mail aan de trainers van de afdeling.
  • Voor de afdeling jeugdatletiek wordt hier een uitzondering op gemaakt. Hier wordt het bijgehouden door de trainers zelf.
  • Bij niet-officiële onderdelen kan, wanneer het onderdeel wel heel gangbaar is, een clubrecord worden behaald met als toevoeging “INCOURANT“.
  • Bij de pupillen en C/D Junioren worden voor sommige niet-officiële onderdelen wel clubrecords vermeld, Bijvoorbeeld omdat in sportzalen de officiële afstand vaak niet past.
  • De dikgedrukte namen en pr’s zijn van atleten die nog actief zijn in deze categorie.
  • In de recordlijsten wordt bij elektronische geklokte tijden de toevoeging “et” gebruikt.
  • Hand geklokte tijden worden altijd naar boven afgerond op 1 decimaal (13,62 wordt dus 13,7).
  • Bij wegwedstrijden kunnen netto tijden als record erkend worden, wanneer deze tijden op een gecontroleerde wijze verkregen zijn, bijvoorbeeld bij gebruikmaking van de Championchip.