Heerlijke Arkervaartloop 2017

Wat hadden we een geluk met het weer! Zonnetje erbij, lekkere temperatuur voor lopers en publiek. Oké, de wind langs de Arkervaart in de polder zorgde ervoor dat het best pittig was, maar dat mocht het goeie gevoel van deze dag niet beïnvloeden.

In totaal ruim 300 deelnemers gingen van start voor een 1 of 2 km jeugdloop en 5 of 10 km prestatieloop. Daarnaast verschenen er ook 7 wheelers aan de start voor de 10 km. Jurjen Engelsman (oud Paralympisch zwemmer in Atlanta en Sydney) gaf het startsein voor de 5 en 10 km. Ook hij genoot van de sportieve prestaties van alle deelnemers en reikte met plezier na afloop de prijzen uit.

Silvan van Hussel, Dyone van Aller en Rik Willemse liepen minder dan 4 minuten over de kilometer. Nathan Houwaard liep een supertijd van 7.15 op de 2 kilometer. Bij de prestatieloop waren er prijzen voor de mannen en vrouwen in de leeftijdsklasse onder en boven de 35 jaar. Jeanique de Graaf (20.11) en Lia Wijnberger (20.17) liepen het snelst bij de dames 5 kilometer. Albert Meijer (16.02) en Justin van de Steen (16.29) waren de snelste mannen bij de 5 kilometer. Margriet van de Pol-Rozendaal (45.17) en Sharone Davelaar (45.56) liepen het snelst bij de dames 10 kilometer. Rien Davelaar (35.57) en Emile Dercksen (36.11) voerden de mannen aan bij de 10 kilometer. De eerste wheelers waren ruim 5 minuten sneller dan de eerste lopers. Kijk voor alle uitslagen op www.uitslagen.nl  Arkervaartloop 14 oktober Nijkerk.

Bij de wheelers zat de top van de Nederlandse paralympiërs die met elkaar trainen op Papendal. Kenny van Weeghel (5 keer Paralympische spelen, veel gouden en zilveren medailles) vormde de ervaren kern van dit gezelschap. Max Gerets, een jonge, gedreven Maastrichtenaar heeft uiteindelijk gewonnen. AVN-lid en Nijkerkse rolstoelbasketbalster Cher Korver ziet wheelen als een nieuwe uitdaging, wat haar heel verdienstelijk af gaat! Laura de Vaan maakt van de handbike een uitstapje naar de wheeler, wat haar een hele impuls geeft als sporter. Rafaelle Orru heeft vorig jaar meegedaan op het EK, en dan nu op naar de Paralympics van 2020! AVN-lid Jeroen Sombroek traint naast zijn volle baan, hij hoopt aan te kunnen sluiten bij de trainingen op Papendal. Werner Homan uit Barendrecht traint pas een jaar in een wheeler, hij kijkt uit naar zijn eigen materiaal zodat hij zich meer met de top kan meten.

De organisatie liep gesmeerd dankzij de vaste groep vrijwilligers. Ook de vaste sponsoren waren weer van de partij: Hoofdsponsor A1 Verhuur (materialen), Simon Kroon (prijzen), Boni (sportdrank en lunchpakketjes), Van der Haar Gevelreiniging, Charlie schilder- en wandafwerkingsbedrijf, EkoPlaza (appels), Peter Bokkers (materialen), Roodbeen (prijzen jeugd), Univé (wedstrijdwagen), Fysiotherapiepraktijk Corlaer (masseurs) en shirtsponsors Doornhof Verzekeringen en Van Duinkerken Sport en Kamperen.

Dankzij de verkeersregelaars van de poule Gelderland Midden, de motorrijders van Stimon, de voorfietsers en het Rode Kruis is alles veilig verlopen.

Bedankt deelnemers en sponsoren en tot ziens bij de Veluwepoortloop op zaterdag 10 maart 2018!

Verschillende fotografen hebben foto’s genomen; foto’s van:
Marie-Jeanne Sol
Casper Stuart