Zaterdag 9 maart organiseert Atletiek Vereniging Nijkerk (AVN) de Veluwepoortloop. Deze gezellige loop voert je door het mooie buitengebied van Nijkerk. De afstanden van 2, 5 en 10 km gaan vrijwel geheel over verharde wegen langs stukjes bos, mooie boerderijen en ontluikend voorjaarsgroen. Sporten en genieten tegelijk!

De loop start op de Nachtegaalsteeg ter hoogte van voormalig Bad Bloemendal en eindigt op de atletiekbaan van AVN aan het Hassemanpad 4. Kleedruimte en douches zijn aanwezig. Voor kinderen tot en met 11 jaar is de kidsrun die om 10.45 start. De lopers van de 10 km starten om 11.15 uur en om 11.20 uur vertrekken de lopers voor de 5 km. Het startschot wordt gelost door AVN’er Mark Doornhof van Doornhof Verzekeringen; hij loopt meteen na het startschot zelf de 10 km mee.

Begin van het jaar startte een groep voor beginnende hardlopers bij de AVN. Er is afgelopen weken toegetraind naar de 5 kilometerwedstrijd van de Veluwepoortloop. De AVN-groep die traint voor de Halve van Nijkerk doet a.s. zaterdag ook mee. Vorig jaar deden aan de Veluwepoortloop, die echt niet alleen voor wedstrijdlopers is bedoeld, 338 atleten mee. Op elk niveau werden mooi prestaties neergezet. Ook dit jaar rekent AVN op vele deelnemers. In aanloop naar De Halve van Nijkerk die op 13 april gehouden wordt, past de Veluwepoortloop perfect in het schema qua timing.

Een grote groep vrijwilligers verzorgt ook bij deze achttiende editie van de Veluwepoortloop alles wat nodig is om er een mooie wedstijd van te maken. AVN is blij met de financiële bijdrage van hoofdsponsor Doornhof Verzekeringen. Daarnaast bedankt AVN Univé Midden Nederland voor het ter beschikking stellen van hun kar waarin onze mensen de tijdregistratie kunnen verzorgen. Fysiotherapie Corlaer is aanwezig met een paar masseurs die een korte behandeling of een sportmassage na afloop verzorgen. De Boni stelt voor alle vrijwilligers broodjes, fruit en drinken beschikbaar. Bokkers Catering levert diverse zaken zoals een party tent. Expeditie Peru van het Corlaer College is met een stand aanwezig waar je lekkere dingen kunt kopen waarvan de opbrengst ten goede komt aan arme kinderen in Peru. Iedereen is er klaar voor. Heb jij je al ingeschreven? www.inschrijven.nl