1e wedstrijdverslag “AVN vuuf en tien clinic” groep

1e wedstrijdverslag “AVN vuuf en tien clinic” groep, Bennekom 9 februari 2019

Nog maar net een week bezig met de clinic van de 5 en 10km voorbereiding op “de halve van Nijkerk” en er staat al meteen een wedstrijd op het programma. Deze wedstrijd stond dan ook vooral in het teken van leren omgaan met de hardslagmeter en het parcours was daarin een echte uitdaging. De Februari-loop in Bennekom deed de naam eer aan want er stond deze dag een hele pittige wind en de combinatie met kimmen en dalen op een prachtig parcours betekende voor de aanwezige AVN-ers een echte test om goed in de juiste inspanning zones te komen en te blijven. Als extra stimulans waren ook de trainers Arend en Jan aanwezig als deelnemer.

Het parcours in Bennekom is werkelijk prachtig en totaal anders als wat wij in Nijkerk gewend zijn, vrijwel elke meter van het 5km parcours gaat of omhoog of naar beneden, een beetje vergelijkbaar met de Rusthoeveloop. Tijdens het warmlopen kwamen we Klaas Noordhof en Mark Niewold tegen die “even” een halve marathon gingen doen als training !?! (zie uitslagen). Goed warmlopen dus en met de stopwatch op nul, naar de start. De eerste km ging heel licht heuvelopwaarts, maar daarna werd het klimmen en dalen. Gelukkig waren de laatst 1400 meter. heuvelafwaarts, zodat Jolijn er nog een flinke eindsprint uit kon gooien en daarmee Astrid kon voor komen en blijven.

Na afloop was iedereen tevreden, wat je ook kunt zien op de gezamenlijke foto. Over een paar weken staat de Veluwepoortloop op het programma. De komende weken hebben de lopers echter een strak schema voor de boeg en gaan we zien of er 9 maart progressie is geboekt.

Arend en Jan