Warme A1 Verhuur Arkervaartloop 2018

De hete en droge zomer van 2018 had ook nog een warm staartje: op 13 oktober was het nog 25 graden! De lopers hadden hun zomerpakjes nog aan en ze werden gewaarschuwd: drink genoeg en luister naar je lichaam. Bij de meeste lopers ging dit goed, maar sommigen kwamen echt uitgeput over de finish en de EHBO-ers en vrijwilligers hebben het druk gehad met iedereen te verzorgen. Zelfs de ambulance is 3x uitgerukt voor mensen die onwel werden tijdens de loop. Gelukkig gaat het met iedereen weer goed.

Verder was het eigenlijk een Arkervaartloop uit het boekje: gezelligheid op het Plein, een vrolijke warming-up voor de jeugdloop en ruim 300 deelnemers uit Nijkerk en de regio. Sinds vorig jaar doen er ook wheelers mee. Er worden leuke tijden gelopen en iedereen wordt enthousiast binnengehaald. Alle vaste sponsoren doen weer mee en ook de verkeersregelaars, de motorrijders van STIMON en de EHBO-ers zijn weer present. De vaste fotografen van AVN (Caspar en Marie-Jeanne) staan weer klaar met hun camera’s om iedereen vast te leggen en ook de mannen van nijkerk.nieuws.nl en nijkerkerveen.org gaan weer op pad om mooie reportages te maken.

Het startsein werd dit jaar gegeven door erelid van AVN Jan Hogekamp en de Nijkerkse wethouder van sport Nadya Aboyaakoub verzorgde de prijsuitreiking. Er deden dit jaar bijzonder veel jeugdlopers mee waarvan zeker de helft in een rood-zwart AVN-shirtje. Dit laat zien dat AVN een bloeiende jeugdafdeling heeft.

Natuurlijk staan alle uitslagen op www.uitslagen.nl maar we zullen de snelste deelnemers toch even noemen:

jeugd: 1 km jongens Henry Nicolaas uit Amersfoort 3.39
1 km meisjes Kyara Lankheet uit Amersfoort 4.02
2 km jongens Johannes Hegeman uit Nijkerk 7.41
2 km meisjes Dyone van Aller uit Putten 7.51
wheelers: 10 km Kenny van Weeghel 26.19
tot 35 jaar 5 km heren Maarten Vierhout uit Nunspeet 17.34
5 km dames Joëlle Hoff uit Nijkerk 22.41
10 km heren Daan van Doorn uit Soest 34.50
10 km dames Monique Doornekamp uit Nijkerk 44.03
vanaf 35 jr 5 km heren Jorn Leistra uit Arnhem 16.57
5 km dames Jannette van Hussel uit Nijkerk 24.22
10 km heren Thijs van der Haar uit Amersfoort 38.35
10 km dames Boukje Mannens uit Nijkerk 44.34

Na de prijsuitreiking bedankte het bestuur van AVN alle vrijwilligers van AVN voor hun inzet tijdens deze mooie loop. Met een bloemetje en cadeaubon bedankten zij de coördinator wedstrijdcommissie Guus en Hildegard (PR en speaker) voor wie dit de laatste wedstrijd was. Zij hebben zich heel wat jaren ingezet voor de vereniging bij de organisatie van de wedstrijden. Samen met een vaste ploeg mensen zorgen zij voor een goed georganiseerde loop. Door een duidelijke taakverdeling en handig draaiboek blijft het voor iedereen te overzien. AVN is dringend op zoek naar opvolgers voor de taken van coördinator en PR wedstrijden. Als je denkt dat dit wat voor jou is laat dit dan weten bij het bestuur! Ook onze bloeiende jeugdafdeling heeft versterking nodig van jeugdtrainers, iets voor jou?

Vergeet vooral niet te kijken naar de mooie foto’s en filmpjes die er bij de Arkervaartloop zijn gemaakt.

Dank aan de sponsoren: A1 Verhuur, Boni, Univé Midden Nederland, Bokkers Catering, Simon Kroon, Charlie schilder- en wandafwerkingsbedrijf, Van der Haar gevelreiniging, Fysiotherapiepraktijk Corlaer, van Doornhof verzekeringen en van Duinkerken kamperen en sports.