Nordic Walking voor beginners bij AVN

Nordic Walking Elst

Er is niets mooier dan er in het voorjaar op uit te trekken. De lanen in, de paden op. Na zo’n kwakkelende winter verlangen we immers naar de lente, waarin de blaadjes weer langzaam aan de bomen komen en de vogels weer luidkeels hun zang laten horen. We komen weer in beweging en dat is ook noodzakelijk om gezond te blijven en de conditie op peil te houden.
Voor iedereen die overweegt de stoute wandelschoenen aan te trekken, organiseert Atletiek Vereniging Nijkerk een kennismaking met de laagdrempelige wandelsport Nordic Walking.

Wat is Nordic Walking?
Nordic walking is wandelen met stokken. Het is een vorm van gezond bewegen waarbij 90% van de spieren wordt geactiveerd. De poles (stokken) zorgen voor de noodzakelijke stabiliteit
tijdens het wandelen.

Beginnerscursus
De beginnerscursus bestaat uit 4 lessen van 1½ uur. De cursus wordt gehouden op twee maandagavonden van 19.00 – 20.30 uur en twee zaterdagmorgens van 9.00 – 10.30 uur.
Cursusdata: 7, 12, 14 en 19 maart. Kosten: € 35,- inclusief gebruik van de poles.

Meer info en aanmelden?
Stuur een mailtje naar nordicwalking@avnijkerk.nl of bel 06-30440382.
Na de cursus kunt u gedurende drie opeenvolgende donderdagavonden (19.30 – 21.00 uur) gratis
meetrainen met de AVN-loopgroep. Wordt u daarna lid, dan krijgt u korting op de inschrijving.