Ontspannen Arkervaartloop

Arkervaartloop 2016Zaterdag 8 oktober was de jaarlijkse Arkervaartloop van AVN vanaf het Plein in Nijkerk.

Het was heerlijk loopweer en de organisatie was er dankzij alle vrijwilligers en sponsoren weer klaar voor om een mooi loopevenement neer te zetten. De kidsrun kleurde vrolijk AVN-rood en Astrid zorgde weer voor een gezellige warming-up. Jammer genoeg voor de AVN jeugd werden bijna alle eerste plaatsen door andere lopers weggekaapt maar dat kun je alleen maar als extra stimulans zien toch?! En juist leuk dat ook lopers van buiten Nijkerk de weg naar de Arkervaartloop weten te vinden.

Dankzij het mooie loopweer en het vrijwel vlakke parcours werden er mooie tijden gelopen op de 5 en 10 km. Herbert Jansen liep een tijd van 17.26 op de 5 km en Albert Meijer gaf zijn achtervolgers echt het nakijken met een fantastische tijd van 32.39 op de 10 km. De 4 mannen achter hem finishten tussen de 35.18 en 35.56.

De Arkervaartloop geeft ook wheelers en handbikers de mogelijkheid om mee te doen. Marieke van Soest deed mee met een handbike (dan beweeg je met je armen een soort hefboom) en Jeroen Somhorst met een wheeler (dan beweeg je met je armen de wielen van je sportrolstoel). Ze deden mee met de 5 km en zetten tijden neer (21.50 en 22.43) waar je als gemiddelde loper alleen van kunt dromen.

We bedanken onze hoofdsponsor A1 Verhuur voor materialen en middelen. Dankjewel Bokkers Catering voor materialen en koffie, Sportsfactory voor mooie cadeaubonnen, Roodbeen voor de kinderboekenweekpakketjes voor de winnende jeugd. Bedankt Fortius voor de massages na afloop en de waardebonnen voor de snelste Nijkerkse man en vrouw op de 10 km. Bedankt Simon Kroon voor de bloemen, Boni voor de sportdrank, Ekoplaza voor de appels, Univé voor de wedstrijdwagen, Charlie schilderbedrijf en Van der Haar gevelreiniging. En natuurlijk de mannen van STIMON, het Rode Kruis en de verkeersregelaars. En verder iedereen die ik vergeten ben……

Uitslagen staan op www.uitslagen.nl

Foto’s van Marie-Jeanne Sol vind je hier en