Vervanging technische onderdelen

De technische onderdelen van AVN zijn afgekeurd door de Atletiekunie. Vervanging kost rond de 230.000 euro. Hiervoor hebben wij een subsidieaanvraag gedaan. Goed nieuws is dat de gemeente Nijkerk onlangs heeft laten weten dat zij onze aanvraag honoreert en de kosten voor haar rekening neemt! Mogelijk kunnen we van het Rijk nog 45.000 euro ontvangen via de BOSA-regeling (stimulering Bouw en Onderhoud van SportAccommodaties), waardoor de uiteindelijke kosten voor de gemeente lager uitvallen.

Het gaat om de vervanging van onderdelen voor het verspringen, hoogspringen, discuswerpen en kogelstoten. Het nieuwe hoogspringgedeelte wordt in kunststof uitgevoerd. In onze subsidieaanvraag hadden we ook de plaatsing van twee extra lichtmasten opgenomen, voor goede verlichting van de gehele atletiekbaan. Voor de gemeente is atletiek een basissport. Dat betekent dat alle aangevraagde vervangingen door de gemeente worden betaald.

Vervanging is nodig omdat alle technische nummers bij beoordeling door de Atletiekunie ongeschikt werden bevonden voor wedstrijden. Een aantal werd ook bestempeld als onveilig. Gelukkig dient vervanging ook in de ogen van het Nijkerkse college van burgemeester en wethouders zo snel mogelijk plaats te vinden. Streven is hier direct na de zomervakantie mee aan de slag te gaan. Met name de jeugdatleten krijgen veel profijt van de nieuwe trainingsfaciliteiten. En als vereniging zijn we blij straks ook in het regionale wedstrijdcircuit weer te kunnen meedraaien.

Op dit moment zijn de technische onderdelen vooral in het midden van de tweehonderdmeterbaan gesitueerd. Dat maakt dat er niet of nauwelijks gelijktijdig gebruik van kan worden gemaakt. We hebben een nieuw ontwerp gemaakt waardoor de onderdelen wel wedstrijdgeschikt zijn en het geheel ook veiliger kan worden gebruikt. Tegelijk met het aanpakken van de sportaccommodatie willen we aan de slag met verbetering van de ruimte rondom het clubhuis.