Atleten presteren en genieten tijdens RunBikeRun-wedstrijd

Onder hele mooie en zonnige omstandigheden hebben meer dan 100 atleten, afkomstig uit heel Nederland afgelopen zaterdag meegedaan aan de tweede editie van de RunBikeRun wedstrijd, georganiseerd door de triathlonafdeling van Atletiekvereniging Nijkerk. De startlocatie was een idyllische plek, Stal Lozeman aan de Donkeresteeg op de grens van Nijkerk en Putten. Het aantal individuele atleten was duidelijk sterk in de meerderheid, maar er deden ook een achttal duo’s mee, waarbij de ene atleet 2x het loopparcours liep en de ander de 15 km fietste.

De atleten hadden er zin. Van start af werd er volop gestreden wie de eerste doorkomst op zijn of haar naam kon schrijven. De eerste loper deed over het eerste loopparcours van 3,5 km iets meer dan 10 minuten. Ook het wisselen naar fiets werd door menigeen serieus genomen, waarbij sommigen reeds de schoenen op de fiets hadden gedaan. Er werd hard gefietst in het buitengebied van Putten en Nijkerk op voornamelijk onverharde wegen, soms door mul zand en smalle bospaden. Na het fietsonderdeel, dat mocht worden afgelegd op een mountainbike of crossfiets, moesten de atleten weer hetzelfde parcours lopen. Uiteraard was er prestatieverschil te zien, maar de atleten presteerden optimaal. Iedereen finishte binnen de anderhalf uur. De snelste dame in net boven het uur en de snelste heer zelfs binnen de 52 minuten! Het eerste duo kwam in een tijd van 53 minuten en 31 seconden binnen. Over het algemeen werden er snellere tijden neergezet dan tijdens de eerste editie van twee jaar geleden.

De prijsuitreiking kon zelfs buiten in de zon plaatsvinden. Dat gebeurde op het terras van het clubhuis van AVN. Hopelijk hoeft er niet meer 2 jaar gewacht worden voordat de volgende editie gehouden kan worden en zijn veel atleten, na deze editie, volgend jaar weer van de partij als de derde editie wordt georganiseerd.

De winnaars per categorie:

Duo’s: Team ‘Nunspeed’ uit Hierden: 53:31
MTB mannen: Juul van de Kruijs, Utrecht: 51:43
MTB vrouwen: Esther Strijker, Brummen: 1:04:42
Crossfiets mannen: Michel Besseling, Amersfoort: 56:04
Crossfiets vrouwen: Sterre Witteveen, Amsterdam: 1:02:57

De volledige uitslag vind je hier

Benieuwd naar de foto’s van deze mooie dag? Dit is de dag door de lens van Harry van ‘t Veld en hier vind je de foto’s van Arie Cijfer.