Uitslagen Clubwedstrijd hardlopen 2021

Tekst: Wim Oudejans

Onderlinge wedstrijd op 5 km op 26 augustus 2021

Eindelijk konden we weer een wedstrijd lopen na versoepeling van de corona regels.
We hebben gebruikt gemaakt van het parcours van de kort geleden uitgezette permanente route “Nijkerks rondje Kokkeveld”, waarbij de laatste 175 m tot het eind van het Hassemanpad verlegd werd via de parkeerplaats met de finish op onze baan.

Hoewel de belangstelling tegenviel (9 dames, 9 heren en 1 junior), was de kwaliteit groot.
Bij de dames werden twee clubrecords gelopen. Saskia Roest verbeterde het 6 jaar oude record in de klasse 45 t/m 54 jaar tot 22’ 34”. Marieke van de Geest verbeterde niet alleen haar eigen recente senioren record, maar liep met 19’ 43” ook een overall clubrecord.
Bij de heren liepen 5 man onder de 20 minuten en zelfs 3 onder de 18. Klaas Noordhof bracht het 6 jaar oude clubrecord bij de mannen 35 t/m 39 jaar op 17’ 55”.
M.u.v. records in de M70+ klasse werd het laatste clubrecord bij de heren gelopen op 6 maart 2010, dus ruim 11 jaar geleden. Een teken dat het nivo, zowel bij de dames als de heren stijgt.
Tenslotte liep de enige junior, Silvan van Hussel, een heel knappe tijd onder de 20 minuten, nl 19’ 53”.

>> Uitslagen clubwedstrijd hardlopen 2021

>> Bekijk hier alle clubrecords hardlopen van AV Nijkerk