Uitslagen Veluwepoortloop voorjaarseditie 2022

Zaterdag 12 maart organiseerde Atletiek Vereniging Nijkerk de voorjaarseditie van de Veluwepoortloop. De weersomstandigheden waren gunstig, ook al was er wel veel wind. Vooral op het laatste stuk moest er flink tegen de wind in worden gelopen. Het was leuk dat er zo veel deelnemers waren en dat we eindelijk weer een evenement mochten organiseren. De afgelopen twee jaar is het sportcomplex van de AVN steeds mooier geworden en daar konden we nu eindelijk goed gebruik van maken. Fijn dat er veel deelnemers uit Nijkerk waren, maar ook mensen uit het hele land wisten ons evenement te vinden. De organisatie heeft veel positieve reacties gekregen, omdat alles goed geregeld was.

De snelste dame op de 5 kilometer is AVN-lid Marieke van de Geest in 19.10. Zij heeft hiermee het clubrecord op haar naam gezet! De snelste dame op de 10 kilometer is Renée Verdoorn in 44.26. De snelste heer op de 5 km is Erwin van Heiningen in 16.07. Bij de heren is Gijsbert van de Vuurst in 33.54 als eerste over de finish gekomen op de 10 km. Daarnaast waren er twee wheelers actief op de 10 km. Bij de kidsrun van 2 kilometer stonden op het podium: Fay van Eijkelenburg, Femke Mandmea en Collin Reijersen. Zaterdag 8 oktober is de najaarseditie van de Veluwepoortloop.

Benieuwd naar de uitslagen? Bekijk de uitslagen hier:

>>> Uitslagen Veluwepoortloop voorjaarseditie 2022

Nagenieten van de wedstrijd kan met:

>>> Foto’s van Caspar Stuart

>>> Foto’s van Marie-Jeanne