Hardlopen en nordic walking voor beginners

Samen aan je conditie werken is leuker. Daarom organiseert AVN ook dit najaar weer beginnerscursussen hardlopen en nordic walking voor alle leeftijden.
Ervaren trainers zorgen voor de juiste begeleiding en het voorkomen van blessures.

De starterscursus voor hardlopers vindt plaats van 1 september tot en met 20 oktober. In zeven zaterdagochtenden van 9.00–10.30 uur leer je de basis en begeleiden we je naar een loop van 5 kilometer. Op 13 oktober is er geen training vanwege de Arkervaartloop. Deelname kost € 35,-. Heb je interesse? Mail dan naar info@avnijkerk.nl of contact trainer Diana van Zessen, telefoon (06) 49 04 46 21.

Nordic walking is wandelen met stokken. In vier lessen maak je kennis met deze vorm van gezond bewegen waarbij 90% van de spieren wordt geactiveerd. De poles (stokken) zorgen voor de noodzakelijke stabiliteit. Twee trainingen zijn op de maandagavond van 19.00-20.15 uur en één op de zaterdagmorgen van 9.00-10.15 uur. Cursusdata: 24 en 29 september en 1 oktober. Deelname kost € 30,- inclusief gebruik van de poles. Belangstelling? Mail naar nordicwalking@avnijkerk.nl of bel met trainer Bram Blom op (06) 30 44 03 82.

Alle lessen starten vanaf ons AVN-clubgebouw. Daar is omkleedgelegenheid en koffie na afloop. Deelnemers kunnen na de beginnerscursus drie keer meetrainen met de club. Voor wandelaars is dat op de donderdagavond (19.30-21.00 uur). Hardlopers kunnen kiezen uit training op zaterdagmorgen, dinsdag- of donderdagavond. Wie daarna lid wordt van AVN, krijgt het cursusgeld in mindering op het lidmaatschap.