Beginnerscursussen hardlopen en nordic walking

Cursisten 1ste beginnerscursus 2017Hardlopen voor beginners
Samen aan je conditie werken is gezelliger. Daarom organiseert Atletiek Vereniging Nijkerk (AVN) ook dit voorjaar weer beginnerscursussen hardlopen en nordic walking voor alle leeftijden.
Ervaren trainers zorgen voor de juiste begeleiding en het voorkomen van blessures.

De hardloopcursus voor beginners vindt plaats op zes donderdagavonden van 19.30-21.00 uur.

Cursusdata: 6, 13 en 20 april, 11 en 18 mei en 1 juni. Voor de donderdagen waarop er geen training is (koningsdag, 4 mei, hemelvaart) krijgen de deelnemers huiswerk mee. De serie sluit 1 juni af met de Coopertest op het AVN-veld. Deelname kost € 30,-. Geïnteresseerden kunnen bellen met Arend van Zessen op (06) 49044621 of (033) 2458197.

Foto: Slot van de beginnerscursus die in januari 2017 startte.

Nordic Walking voor beginners
Nordic walking is wandelen met stokken. In vier lessen maakt u kennis met deze vorm van gezond bewegen waarbij 90% van de spieren wordt geactiveerd. De poles (stokken) zorgen voor de noodzakelijke stabiliteit. Twee trainingen zijn op de maandagavond van 19.00-20.15 uur en twee op de zaterdagmorgen van 9.00-10.15 uur. Cursusdata: 3, 8, 10 en 22 april. Deelname kost € 35,- inclusief gebruik van de poles. Belangstellenden kunnen mailen naar nordicwalking@avnijkerk.nl of bellen met Bram Blom op (06) 30 44 03 82.

Uitvalsbasis voor alle sportlessen is het clubgebouw van AVN aan het Hassemanpad. Hier is na afloop ook gelegenheid om te douchen of wat te drinken. Cursisten kunnen na afloop van de beginnerscursus drie keer meetrainen met de sportgroep. Wie daarna lid wordt van AVN, krijgt het cursusgeld in mindering op het lidmaatschap. Voor meer informatie www.avnijkerk.nl.