Recordlijsten AV Nijkerk bijgewerkt

Tekst: Remco Reijerkerk

Enkele jaren geleden zijn helaas de recordlijsten van AV Nijkerk verloren gegaan. Daarmee waren alle prestaties van de jeugd tot en met de senioren op de baan niet meer raadpleegbaar.

De afgelopen tijd is het hard gewerkt om deze gegevens overal vandaan te halen. Door middel van speurtochten over het internet, oude clubbladen en archieven van (oud)leden is het weer gelukt om representatieve recordlijsten van het begin van AV Nijkerk te reconstrueren.

In het bijzonder wil ik Johan van Bladel bedanken voor zijn medewerking aan de opnieuw samenstellen van deze lijsten. Johan is lid geweest in de beginjaren van AV Nijkerk en houdt vanuit Amerika nog steeds de sportieve verrichtingen van onze leden bij. Samen met zijn informatie en de informatie uit de al genoemde archieven zijn we tot dit resultaat gekomen. Meer dan 26.000 indoor en outdoor uitslagen zijn opgenomen in het archief, waarmee de recordlijsten weer tot een mooi archief voor de vereniging zijn geworden.

De lijsten zijn bijgewerkt tot en met 31 mei 2022.

Paar kleine weetjes:

• Het oudste clubrecord bij de senioren staat op naam van het estafetteploegen mannen senioren bestaande uit Arno Bruins, Bas Leerink, Frits Melink en Rinie Buitink (4x100m et, tijd: 51,49, 14-6-1981 Apeldoorn)
  • Het allernieuwste clubrecord bij de senioren staat op naam van Wim Oudejans (5000m, tijd: 21:47,50, 29-5-2022 Harderwijk)
  • Het oudste clubrecord bij de junioren staat op naam van Klaas-Jan Breedijk (D-junior) (800m, tijd: 2:08,00, 1981)
  • Het allernieuwste clubrecord bij de junioren staat op naam van Noëlle Huijser (B-junior) (800m et, tijd: 2:19,92, 28-5-2022 Nijmegen)
  • Verder zijn er dit jaar bij de senioren mannen 5 clubrecords en bij de senioren vrouwen 3 clubrecords gebroken.
  • Bij de junioren staat de teller al op 14 clubrecords ( 5x jongens, 9x meisjes) die dit jaar zijn verbeterd.